Μέθοδος
McKenzie

Η μέθοδος McKenzie – Μηχανική Διάγνωση και Θεραπεία (ΜΔΘ) επικεντρώνεται στην αξιολόγηση και θεραπεία των μυοσκελετικών προβλημάτων της σπονδυλικής στήλης και των περιφερικών αρθρώσεων, που μπορεί να προκαλέσουν οξεία ή χρόνια πόνο. Αυτό το ολοκληρωμένο σύστημα περιλαμβάνει μια σειρά ασκήσεων και τεχνικών που σχεδιάστηκαν για να βοηθήσουν τους ασθενείς να αντιμετωπίσουν τον πόνο τους και να βελτιώσουν την κινητικότητα τους. Η μέθοδος McKenzie εστιάζει στην εξερεύνηση του παράγοντα που προκαλεί τον πόνο και στην αντιμετώπισή του, χωρίς να χρησιμοποιεί φάρμακα ή επεμβάσεις.

Η μέθοδος McKenzie βασίζεται στη λήψη ενός λεπτομερούς ιστορικού και στην κατάταξη των μηχανικών συνδρόμων σε υποκατηγορίες. Αξιολογεί το ιστορικό, την κλινική εικόνα και την ανταπόκριση σε συγκεκριμένες δοκιμασίες, κινήσεις ή θέσεις. Η μέθοδος McKenzie μπορεί να προβλέψει από τις πρώτες επισκέψεις ποιος ασθενής θα ανταποκριθεί θετικά στη θεραπεία και ποιος όχι, βασιζόμενη στο φαινόμενο της επικέντρωσης των συμπτωμάτων. Αυτή η μέθοδος ξεχωρίζει από όλες τις άλλες θεραπευτικές προσεγγίσεις, καθώς δίνει έμφαση στην αυτοθεραπεία του ασθενούς μέσω εξατομικευμένων ασκήσεων.

Στην μέθοδο McKenzie
αναγνωρίζονται 3 μηχανικά σύνδρομα:

Σύνδρομο Διαταραχής: Ανατομική ρήξη ή μετατόπιση κατά την κίνηση

Σύνδρομο Δυσλειτουργίας: Τάση βραχυμένων δομών στην τελική τροχία (ουλοποίηση, ίνωση, σύμφυση νευρικής ρίζας)

Σύνδρομο Στάσεως: Τάση φυσιολογικών δομών στην τελική τροχιά

Η μέθοδος McKenzie είναι μια θεραπευτική τεχνική που αποσκοπεί στην αντιμετώπιση των προβλημάτων στην περιοχή της μέσης, του αυχένα και της πλάτης. Ο στόχος της μεθόδου είναι να καταστήσει τον ασθενή ανεξάρτητο από τον θεραπευτή του και να του δώσει τη δυνατότητα να διαχειρίζεται μόνος του την κατάστασή του και να προλαμβάνει υποτροπές, χωρίς να χρειάζεται συνέχεια να επισκέπτεται τον θεραπευτή του. Ένα σημαντικό στοιχείο της μεθόδου McKenzie είναι η εκπαίδευση του ασθενούς να διατηρεί μια σωστή στάση στην καθημερινή του ζωή, καθώς η κακή στάση και το παρατεταμένο κάθισμα αποτελούν τους δύο κύριους προδιαθεσιακούς παράγοντες για την πρόκληση πόνου.

Η μέθοδος McKenzie είναι μια αναγνωρισμένη θεραπευτική πρακτική που δεν χρησιμοποιεί καθόλου μηχανήματα ή φάρμακα, αλλά βασίζεται στην επιστημονική κατανόηση της λειτουργίας της σπονδυλικής στήλης και των μυών που την υποστηρίζουν. Η μέθοδος McKenzie έχει αποδειχθεί ότι μειώνει τον αριθμό των αχρείαστων χειρουργικών επεμβάσεων, καθώς η ανακούφιση από τα συμπτώματα μπορεί να είναι άμεση.

Οι χειρούργοι ορθοπεδικοί εμπιστεύονται τη μέθοδο McKenzie και συχνά αναφέρουν ότι οι ασθενείς τους έχουν θετικά αποτελέσματα με τη χρήση της μεθόδου. Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι η μέθοδος McKenzie διδάσκεται μόνο από πιστοποιημένους Φυσικοθεραπευτές, οι οποίοι έχουν κατάλληλη εκπαίδευση και πιστοποίηση στη χρήση της μεθόδου. Η θεραπεία McKenzie μπορεί να βοηθήσει στην ανακούφιση από πόνους στην περιοχή της σπονδυλικής στήλης και συνιστάται να εκτελείται υπό την επίβλεψη ενός πιστοποιημένου ειδικού.

Η μέθοδος McKenzie
μπορεί να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά παθήσεις όπως:

• Οσφυαλγία
  • Ισχιαλγία
  • Κήλες μεσοσπονδυλίων δίσκων
  • Ριζοπάθειες λόγω κήλης στην μέση ή τον αυχένα
  • Αυχεναλγία/ Αυχενικό σύνδρομο
  • Αυχενογενείς πονοκεφάλους ή ζαλάδες
  • Θωρακαλγίες
  • Στενώσεις
  • Αποκατάσταση μετά από χειρουργείο της σ.σ.
  • Αθλητικές κακώσεις
  • Προβλήματα περιφερικών αρθρώσεων, όπως μυϊκές θλάσεις, τενοντοπάθειες κτλ

Η μέθοδος Μηχανικής Διάγνωσης και Θεραπείας επικεντρώνεται στην ενεργό συμμετοχή του ασθενούς, η οποία οδηγεί σε ταχύτερη ανάρρωση. Στις σύγχρονες θεραπευτικές προσεγγίσεις παγκοσμίως, δίνεται μεγάλη σημασία στην ενεργητική συμμετοχή του ασθενούς στη διαδικασία ανάρρωσής του. Συγκεκριμένα, ο ασθενής ενημερώνεται λεπτομερώς για το πρόβλημά του και συμμετέχει πλήρως στον σχεδιασμό του προσωπικού του προγράμματος αποκατάστασης.

Θεραπεία Mckenzie
και Μηχανική Διάγνωση

Μέσω της αξιολόγησης με τις αρχές της Μηχανικής Διάγνωσης και Θεραπείας Mckenzie, ο ασθενής μπορεί να μειώσει την ανάγκη για ακριβείς ή επεμβατικές διαδικασίες. Επιπλέον, η έρευνα έχει αποδείξει ότι η αρχική διαδικασία αξιολόγησης κατά Mckenzie είναι τουλάχιστον εξίσου αξιόπιστη με τις πολύ δαπανηρές διαγνωστικές απεικονιστικές εξετάσεις στον καθορισμό της πηγής του προβλήματος. Επιπλέον, η μέθοδος αναγνωρίζει γρήγορα τους ασθενείς που θα ανταποκριθούν θετικά στη θεραπεία και αυτούς που δεν θα ανταποκριθούν, οδηγώντας έτσι σε μια πιο αποτελεσματική θεραπεία.

Μετάβαση στο περιεχόμενο